انتخاب دامنه مناسب

مدیر شنبه 1399/12/09
انتخاب دامنه مناسب

اولین قدم برای راه اندازی یک وب سایت انتخاب و خرید یک دامنه است. پس اولین چیزی که یک کاربر از سایت شما میبینه یا باید بدونه دامنه وب سایت شماست. حتی قبل از این که اسم شما یا کسب و کارتون و یا اینکه سایت شما اصلا چی هست. پس باید خیلی بهش توجه کنیم. این که هر زمان میشه تغییرش داد بازم از اهمیت این موضوع کم نمیکنه. چون هر بار که دامین رو عوض میکنید باید از ابتدا شروع کنید و موتور های جستجو سایت شما رو یه سایت تازه میدونن. اینجا راجع به چند تا از فاکتور های مهم با هم صحبت میکنیم.

1-هر چه کوتاه تر بهتر
این که دامنه وب سایت شما کوتاه باشد به خاطر سپردن آن راحت تر است و حتی موتور های جستجو مثل گوگل هم به دامنه کوتاه علاقه بیشتری دارند و امتیاز بهتری به آن میدهند. پس اگر SEO برایتان اهمیت دارد کوتاه بودن دامنه وب سایت را در نظر بگیرید.

2-هم .com و هم .ir
دامنه تمام کسب و کار شماست اگر برایتان مهم است تبدیل به برند موفقی شوید و کسی از وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما کپی برداری نکند و از اعتبار شما استفاده نکند پس وند های پر کاربرد دامنه خود را حتما خریداری کنید و در انتخواب هم به این توجه کنید که به عنوان مثال هم .com و هم .ir آن آزاد باشد. فرض کنید سالها زحمت بکشید و ب سایتی پر بازدید داشته باشید بعد یک نفر با دامنه مشابه شما از اعتبارتان سواستفاده کند.

3-نام دامنه همخوان با برندتان و نوع کسب و کارتان
همخوانی دامنه با نوع کسب و کارتان هم در ذهن مخاطبتان به خوبی ثبت میشود و هم حتی از نظر سئو به شما کمک میکند. اگر میخواهید از نام اختصاری استفاده کنیددقت کنید معنایی غیر مرتبط با کسب و کارتان نداشته باشد.

4-از کلمات با املاء متفاوت بپرهیزید.
به عنوان مثال کلمه royal را به صورت ruyal ، roial ، ruyal ، royall و …. استفاده نکنید و از املاء متداول آن استفاده کنید.

تماس با ما

آدرس

کارخانه نوآوری آزادی: تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، بعد از ایستگاه مترو بیمه، پلاک 31

شماره تماس

02191004025

ایمیل

Info [ at. ] ShahreNovin.com

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شهر نوین است.